Buscador de libros
Busqueda avanzada- N° páginas : 72
- Medidas: 133 x 210 mm.
- Peso: gr
- Encuadernación: Rústica
Becs de proa [Próxima aparición] ÀLVAREZ ROIG, CRISTINA
La joia de viure i escriure la vida, l'amor i la mort
¿Quieres comprar este libro? Busca tu librería más cercana

Sinopsis
Becs de proa, la novena publicació en solitari de Cristina Àlvarez Roig, és un llibre de gran cohesió temàtica que gira entorn del dolor i l'amor, la pèrdua i el goig, Eros i Thanatos, els dos eixos principals característics de la poètica de l'autora, que ara ens ofereix la seva obra més íntima i madura, el seu llibre d'absències, que alhora és un cant a l'amor com a motor creador i transformador. L'obra, d'una gran varietat formal, mostra el domini de les estrofes clàssiques i del vers lliure o del poema deconstruït i sense puntuació.
Becs de proa és una elegia per al pare traspassat massa d'hora i per al fill no nascut una vegada i una altra, temes que ja apareixien en els reculls anteriors i que ara es tracten amb una gran serenor i imaginació: el pare esdevé fill, el fill esdevé pare i l'autora mare-filla espiritual. L'orfandat i la maternitat frustrada es diuen volgudament des del lirisme i la subtilesa evitant tota imatge explícita perquè és una poètica que vol sublimar la mort i la xacra per convertir-les en vida a través del poema. El desig sempre hi és present per convidar-nos a «morir sense mai no haver mort» i a entrar en els mons onírics i metafísics d'una autora que mai no ha deixat d'escriure la seva particular reinvenció del món.
Autor: Àlvarez Roig, Cristina
Cristina Àlvarez Roig (Barcelona, 1973) combina l'arquitectura amb la fotografia, l'estudi de l'art i l'escriptura. A banda d'alguns reculls col·lectius, ha publicat La mar d'or (Òmicron, 2011), Oasi privat (Òmicron, 2014), Cosmogonia Terrenal (Premi Torre de Piles, Edicions del Sud, 2019), L'evangeli segons la mar (Premis de la Mar, Ajuntament de Castelló de la Plana, 2020), Cerimònia del te (Premi Festa d'Elx, Bromera, 2020), Firmament obert (Premi Vila de Santanyí, AdiA, 2021), Un auditori per als ocells (Premi de la Nit de la Poesia al carrer, Pagès, 2022) i Síria sense flors (Premi Jordi Pàmias, Pagès, 2023). Amb Israel Clarà ha escrit L'omega de la rosa (Gregal, 2019). Becs de proa (Premi Narcís Lunes i Boloix) és el seu darrer llibre.