Buscador de libros

Busqueda avanzada
SOLO SE PIERDE LO QUE SE GUARDA: portada
  • N° páginas : 156
  • Medidas: 130 x 190 mm.
  • Peso: 195 gr
  • Encuadernación: Rústica
Descargar Ficha Enviar Ficha

SOLO SE PIERDE LO QUE SE GUARDA GARIN / SANMARTIN

Solo se pierde lo que se guarda es la ficcionalización de unos hechos que ocurrieron, en su mayor parte, durante los meses en que Antonio Machado estuvo en Valencia.

Editorial:
Traductor:
Sanmartín Pérez, Rosa Mª; Garín Martínez, Inmacula
Colección:
SIN COLECCION
Materia BIC:
OBRAS DE TEATRO, TEXTOS TEATRALES
Edad recomendada:
Edad de interés: a partir de 14 años
ISBN:
978-84-120023-7-9
EAN:
9788412002379
Precio:
17.31 €
Precio con IVA:
18.00 €

¿Quieres comprar este libro? Busca tu librería más cercana

 

Sinopsis

Només es perd el que es guarda és la ficcionalització d’uns fets que van ocórrer, en la seua major part, durant els mesos que Antonio Machado va estar a València. Ens hem permès algunes llicències que no es corresponen amb la realitat històrica, però que ens permetien donar-li més dramatisme a les escenes del text. Un exemple clar es troba en les escenes que hem situat en Vil·la Amparo (Rocafort), on va viure tota la família Machado. Els grans absents en aquells dies van ser Manuel Machado i la seua esposa Eulalia Cáceres. De la mateixa manera no va ser a València on les filles de Josep i Matea es van acomiadar dels seus pares, sinó que elles els acompanyarien fins a Barcelona, on passarien gairebé un any. L’entrevista que apareix en l’escena tercera pren alguns paràgrafs de l’apareguda en Fragua Social el 19 de desembre de 1936. El text que llegeix Juan Gil Albert a l’escena cinquena és un extracte d’un passatge de la seua Juan de Mairena (Miscel·lània Apòcrifa. Parla Juan de Mairena als seus alumnes). El text es va publicar per primera vegada en Hora de España, nº 14, febrer de 1938. Amb la idea d’homenatjar a tants i tants afusellats durant la dictadura, ens hem permès la llicència de modificar la data de l’afusellament de Timoteo Mendieta que es va produir el 15 de novembre de 1939. A l’endemà va ser llançat a la fossa comuna número 2 del pati 4 del cementiri de Guadalajara juntament amb altres 21 assassinats més. Timoteo Mendieta va ser enterrat a Madrid el 2 de juliol de 2017. Amb tot, esperem que els lectors ens perdonen aquestes llicències i entenguen que, abans de res, volíem homenatjar Antonio Machado i tants i tants republicans que van haver de fugir per les seues idees polítiques. I a aquells que, lluitant per la llibertat, van perdre la seua vida.

Autor: Garín Martínez, Inmaculada

Inma Garín (València, 1952) és directora, escriptora, investigadora, traductora i pedagoga. Ha traduït entre d’altres a Harold Pinter, Caryl Churchill i David Mamet, i ha dirigit diversos espectacles com True West (1987), de Sam Shepard, o Ellas (1992), amb textos de Griselda Gambaro; Prohibida la reproducción, de JR Morales, en 1992 i 2017, o Perlas sobre la frente, amb textos d’Emily Dickinson (2007). Des d’aleshores, ha escrit i dirigit Desdemona mai més, un esdeveniment performatiu amb participació ciutadana (2015), i El zurdo de Manacor (SGAE, 2016). Actualment, col·labora en la secció de crítica teatral de la Cartellera Túria.

Autor: Sanmartín Pérez, Rosa Mª

Rosa Sanmartín Pérez (València, 1974) és doctora en filologia hispànica per la Universitat de València. Ha publicat tres assaigs relacionats amb la tasca dramàtica de Manuel i Antonio Machado, tema de la seua tesi doctoral; dos d’ells amb la publicació de textos teatrals inèdits fins ara. D’aquesta època és també la publicació Metodologías teatrales aplicadas a las nuevas dramaturgias contemporáneas (Episkenion, 2013), de la qual va ser editora literària, tasca que va repetir en 2016 amb la publicació d’Escritos sobre teatro de Josep Lluís Sirera (Acadèmia de les Arts Escèniques, 2016), de la qual també va ser prologuista. A més ha estat guanyadora de l’XI Certamen de Relat Curt de Mislata, coautora de la novel·la No te fíes (Nou Editorial, 2019) i autora de Cuando la vida te alcance (Nou Editorial, 2020). Així mateix, ha estrenat el seu text dramàtic Un dia quise mover el mar (març del 2019) i el text coescrit Nomes és perd el que es guarda (febrer del 2018), que ara es publica en edictoràlia teatre en edició bilingüe i pròleg de Rodolf Sirera.

Libros relacionados


Otras imágenes del libro